Prisma Laune laajentaa palvelutarjontaa avaamalla uuden huoltopisteen myymälään. Huoltopiste on Prisma-ketjun uudenlainen konsepti, joka helpottaa asiakkaiden kiireistä arkea Launeen lisäksi jo Kaaren ja Rauman Prismoissa. Launeen Prisman sisääntulon yhteydessä sijaitseva Huoltopiste vastaa asiakkaiden toiveisiin polkupyörähuolloista, joiden avulla pyörän elinkaari pitenee.

– Pystymme huoltamaan yleisimmät polkupyörämerkit ja -mallit. Huoltopiste tarjoaa polkupyörille ensi- ja kausihuoltojen lisäksi myös laajempia täyshuoltoja, Prisma Launeen prismajohtaja Jarmo Piiroinen toteaa.

Pyörähuoltojen lisäksi Huoltopisteellä onnistuu muun muassa luistinten teroitukset ja terien muotoilu, sekä tuotteiden kasaukset.

– Jokainen ihan uusikin luistin vaatii teroituksen, saati sitten kun niillä luistellaan, kertoo Piiroinen.

– Kaasugrillin ja vastaavien tuotteiden kasaaminen ei ole kaikille helppoa tai luontevaa, mutta meillä esimerkiksi grillin ostaminen ei jää kiinni siitä, kuka sen kasaa. Kasauspalvelumme auttaa!

Huoltopisteellä työskentelee ammattitaitoinen henkilökunta, joka pyrkii kehittämään Huoltopisteen tarjontaa asiakkaiden kysynnän mukaisesti.

– Henkilökunnan koulutus Huoltopisteelle on paraikaa käynnissä. Pisteen vetäjänä toimii alan ehdoton ammattilainen! Piiroinen iloitsee.

– Meidän Huoltopisteeltä voi tulla kysymään avoimin mielin mitä tahansa, pyrimme aina ratkaisemaan asiakkaan ongelmat ja helpottamaan arkea. Parhaimmillaan asiakas voi tuoda pienen polkupyörävian huollettavaksi kauppareissun yhteydessä, ja poistua sitten myymälästä ostosten ja huolletun pyörän kanssa, hän jatkaa.

Launeen Prisma jatkaa uudistustaan

Launeella on käynnissä laaja uudistustyö, jonka myötä myymälä saa raikasta uudenlaista tarjontaa ja uusia palveluja kevään aikana. Tulevaisuuden tuulet puhaltavat mukanaan vielä muun muassa kalasavustamon, Prisma Gaming -alueen ja upouuden Outdoor-osaston.

– Ympäri vuoden palveleva Huoltopiste oli taas yksi pitkäaikaisen haaveen täyttymys, Piiroinen taustoittaa.

Prisma Launeen Ruokatorin läheisyydestä saa niin arjen kuin juhlan herkutteluun juustot ja leikkeleet, sekä konditoriatuotteet leivoksineen ja kahveineen.

– Tärkeänä teemana meillä on aina edullinen ja laaja valikoima. Lisäksi haluamme luoda asiakkaillemme entistä paremman ja laadukkaamman asiointikokemuksen. Ruokatori ei ole enää erillinen Ruokatori, vaan pikemminkin elämysalue, josta löytyy esimerkiksi Jungle Juice Bar ja Yrttikasvattamo. Tätä kokonaisuutta vahvistaa myös tammikuussa avattu lounasravintola Mänty. Lisämaustetta saadaan pian muun muassa paistettavista vohveleista ja erilaisista jäätelöistä, Jarmo Piiroinen summaa.

Launeen Prismassa pyritäänkin luomaan täysin uudenlaista, muualta päin maailmaa tuttua kulttuuria. Laajalla uudistustyöllä on ollut myös paikallisesti työllistävä vaikutus.

– Remontin yhteydessä koko taloon on saatu lähes parikymmentä uutta työpaikkaa, Jarmo Piiroinen hymyilee.

 

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, prismajohtaja Jarmo Piiroinen, 050 328 4954

Viime viikolla Launeen Prismaan avautunut ravintola Mänty on jo toinen laatuaan Lahdessa. Lounasravintolassa ei keksitä pyörää uudelleen, vaan luotetaan perinteisiin makuihin. Yrittäjä Bajram Ternava on jo pitkään pyörittänyt lounasravintola Mäntyä Hennalassa veljensä kanssa.

– Olemme puhtaasti lounasravintola ja luotamme perinteisiin makuihin. Meidän valikoimastamme löytyy tällä hetkellä perinteisen kotiruoan lisäksi patongit, sandwichit ja pizzat – pian valikoima laajentuu erilaisiin kebab-tuotteisiin. Kuuntelemme myös asiakkaiden toiveita herkällä korvalla, Mäntyä pyörittävä Ternava kertoo.

Aivan perinteisen kaavan lounasravintolaksi ei uusi Mänty kangistu, sillä ravintolatila sijaitsee Launeen Prisman sisällä, hedelmä- ja vihannesosaston sekä Ruokatorin läheisyydessä.

– Haluamme tarjoilla asiakkaillemme ravintolatasoisia ruokia ostosreissulla. Mänty on paikallisesti tunnettu lounasravintola, joten sitä kautta luontainen yhteistyökumppani vahvistamaan Prisman ennestään vahvaa tuoretta ruokatarjontaa. Männyn tuttuja makuja voi napata kotiin viemisiksi, tai nauttia paikan päällä meidän Lounge-tilassa, prismajohtaja Jarmo Piiroinen kuvaa perusideaa.

Paikallinen yhteistyö on ollut molemmille osapuolille positiivinen kokemus.

– Olen innolla odottanut tätä yhteistyötä ja nyt tuntuu erittäin hyvältä, kun ensimmäinen etappi on saatu valmiiksi, Piiroinen iloitsee.

– Yhteistyö Prisma Launeen kanssa on sujunut todella hyvin. Tämä on meille hieno mahdollisuus kasvattaa liiketoimintaamme, Ternava lisää.

Tulevaisuuden tuulia Lahdessa

Lahden Prisma Launeella on käynnissä laaja uudistustyö, jonka myötä myymälä saa raikasta uudenlaista tarjontaa ja uusia palveluja kevään aikana. Tulevaisuuden tuulet puhaltavat mukanaan vielä mm. kalasavustamon, ympäri vuoden palvelevan Huoltopisteen, Prisma Gaming -alueen ja upouuden Outdoor-osaston.

– Pian meillä onnistuu fillarihuollot, luistinten terien muotoilu ja grillinkin saa kasattuna mukaansa, Piiroinen taustoittaa.

Ruokatorin läheisyydestä saa niin arjen kuin juhlan herkutteluun juustot ja leikkeleet, sekä konditoriatuotteet leivoksineen ja kahveineen.

– Tärkeänä teemana meillä on aina edullinen ja laaja valikoima. Lisäksi haluamme luoda asiakkaillemme entistä paremman ja laadukkaamman asiointikokemuksen. Ruokatori ei ole enää erillinen Ruokatori, vaan pikemminkin elämysalue, josta löytyy mm. Jungle Juice Bar ja Yrttikasvattamo. Tätä kokonaisuutta vahvistaa nyt myös lounasravintola Mänty. Lisämaustetta saadaan pian mm. paistettavista vohveleista ja erilaisista jäätelöistä, Jarmo Piiroinen summaa.

Launeen Prismassa pyritäänkin luomaan täysin uudenlaista, muualta päin maailmaa tuttua kulttuuria. Laajalla uudistustyöllä on ollut myös paikallisesti työllistävä vaikutus.

– Remontin yhteydessä koko taloon on saatu lähes parikymmentä uutta työpaikkaa, Jarmo Piiroinen valaisee.

 

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, prismajohtaja Jarmo Piiroinen, 050 328 4954

Valtakunnallinen Sale-ketjun konseptipäivitys tulee lähivuosina muuttamaan kaikkien Sale-myymälöiden ilmeen. Raikkaan ilmeen lisäksi Saleihin tuodaan uusia, arkea helpottavia palveluita ja paikalliseen makuun räätälöity tuotevalikoima. Ensimmäisenä uuden konseptin mukaisen ilmeen Hämeenmaalla sai Sale Kukkila.

– Kukkilassa miljöö uusittiin täysin sekä kaupan sisällä, että myös ulkona: seinät maalattiin, friisit teipattiin ja opasteet, teippaukset sekä valokyltit uusittiin. Näyttää aivan siltä, kuin olisi rakennettu kokonaan uusi kauppa! Nyt opasteet ovat selkeämmin esillä ja asiakkaan on helpompi löytää etsimänsä. Aikaisemmin kesällä asensimme pikakassan sujuvoittamaan asiointia. Kalusteuudistuksia teimme take away-tuotteille, hyllynpäätyihin, paistopisteelle sekä hedelmä- ja vihannesalueelle, hehkuttaa ryhmäpäällikkö Essi Laine.

Vastuulliset valinnatkin elävät modernissa uudistuksessa.

– Vastuullisesti toimien pystyimme hyödyntämään kalusteita muista myymälöistä, mm. S-market Ankkurista ja Nastolasta, sen sijaan että olisimme tilanneet täysin uutta, kertoo Essi.

Ryhmäpäällikkö Laineen mukaan myymälään toivottiin kaikki mahdollinen luonnonvalo, joten sisääntulosta poistettiin sitä estäviä levyjä. Lopputuloksena on valoisa ja selkeä kokonaisuus, joka houkuttelee asioimaan.

– Kassa-alueelle asennettiin myös yläelementti, joka tuo kassatyöskentelyyn parempaa valaistusta ja rajaa aluetta entistä selkeämmin. Nyt työntekijöillä on viihtyisämpi työympäristö kokonaisuudessaan.

Salen uutta värimaailmaa hallitsee harmoninen kokonaisuus.

– Värimaailmaa voisi kuvata tyylikkääksi ja freesiksi: löytyy harmaata, ripaus mintunvihreää sekä ripaus turvallista Salen punaista, Essi Laine hymyilee.

Uutta virettä työyhteisöön

Uudistunut myymälä on mukavoittanut Kukkilan Salen henkilökunnan työtä monella tavalla.

– Otimme remontin vastaan suurella innolla ja uudistusmielellä. Uusi miljöö, lisääntynyt luonnonvalo ja uudet kalusteet ovat tuoneet mukanaan viihtyvyyttä työpäiväämme sekä helpotusta arkeemme. Remonttiaika myös tiivisti työyhteisömme yhdessä tekemisen ja onnistumisen iloa entisestään! Olemme ylpeitä omasta Salestamme, iloitsee myymäläpäällikkö Birgit Kauhanen.

Henkilökunnan lisäksi asiakkaat ovat olleet haltioissaan uudistuneesta myymälästä.

– Olemme kiitollisia asiakkaillemme, jotka ovat eläneet ihanasti kanssamme nämä remonttiviikot. Yhdessä olemme ihmetelleet ja ihastelleet mitä kulloinkin tapahtuu. Olemme saaneet paljon palautetta siitä, kuinka meillä on nyt niin tyylikäs ja ajanmukainen myymälä. Moni on todennut, että ”aivan kuin tulisi uuteen kauppaan”, Birgit hymyilee.

 

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, ryhmäpäällikkö Essi Laine, 050 590 6942

Osuuskauppamme haluaa esimerkillään olla mukana luomassa hyvää joulumieltä sekä osaltaan mahdollistaa vilpittömästi hyviä ja vastuullisia tekoja: lahjoitamme 1 500 eurolla lahjakortteja forssalaislähtöiselle Asenne ry:lle.

– Asenne ry tekee tärkeää ja vaikuttavaa hyväntekeväisyystyötä Kanta-Hämeen alueella. Yhdistykselle annettiin 1500 euron lahjoitus lahjakortteina, jonka he voivat hyödyntää erilaisiin avustuksiin ja hankintoihin, kertoo Osuuskauppa Hämeenmaan henkilöstöjohtaja Sanna Virtainlahti.

Vuoden 2021 joululahjoituksen saaja, Asenne ry, on vapaaehtoisvoimin toimiva yhdistys, jonka tavoitteena on toiminnallaan mahdollistaa ihmisille tasa-arvoiset mahdollisuudet arkeen erilaisten hyväntekeväisyystekojen kautta. Se tarkoittaa, että tuetaan yksilöitä ja perheitä heille tarpeellisissa ja merkityksellisissä asioissa – kyse voi olla parturikäynnin mahdollistamisesta, harrastuksen lukukausimaksun maksamisesta tai kahdenkeskisen ajan ja tekemisen järjestämisestä ruuhkavuosia eläville pikkulasten vanhemmille.

Yhdistys on myös hiljattain kunnostanut vanhan huoltoaseman Forssassa, joka toimii toimitilojen lisäksi ikään kuin avoimena olohuoneena kaikille halukkaille. Erityisesti nuoret viihtyvät siellä hyvin. Asenne ry tekee yhteistyötä myös muun muassa sosiaalihuollon ja oppilaitosten kanssa. Yhteistyössä Rikosseuraamuslaitoksen kanssa on nuorille tarjottu mahdollisuus suorittaa yhdyskuntapalvelua ”bensiksellä”.

Asenne ry:n perustajat ja toimintaa pyörittävät Paula ja Harri Vigilant ottivat Hämeenmaan lahjoituksen vastaan erittäin ilahtuneina.

– Lahjoitus on meille todella merkittävä apu ja olemme siitä tosi kiitollisia. Tuntuu hyvältä, että saamme käyttää varat suoraan omaan varsinaiseen toimintaamme. Se avaa mahdollisuuksia moneen, sillä pelkästään vanhan bensiksen toiminnan pyörittämiseen menee tukituotevaroista isoja summia kuukaudessa. Nuoret juovat siellä kahvia ja limuja ja teemme usein ruokaa yhdessä. Lahjakortit ovat voimassa pitkään, joten voimme tarpeen vaatiessa reagoida nopeastikin erilaisiin toimintamme piirissä oleviin tarpeisiin, Paula iloitsee.

Tällaisia yllättäviä tarpeita voivat olla esimerkiksi toppatakki ja lämpimät käsineet lapselle pakkasen kiristyessä tai uusi moponrengas nuorelle vanhan hajottua. Asenne ry:n sankariteot saattavatkin näennäisesti vaikuttaa pieniltä, mutta ovat isommassa mittakaavassa hyvinkin merkittäviä. Esimerkiksi uuden moponrenkaan hankkimisessa nuorelle ei ole kyse vain itse renkaasta, vaan renkaan puuttumisesta aiheutuvien lieveilmiöiden ehkäisystä ja itsenäisen liikkumisen mahdollistamisesta.

– Poliisi saattaa huomauttaa, että rengas pitäisi vaihtaa, mutta nuorella ei ole varaa ostaa uutta. Silloin vaihtoehdoiksi jää joko ajaa ajokieltoisella mopolla, josta voi seurata kortin menetys tai olla menemättä kouluun, joka johtaa poissaolomerkintöihin ja siihen, etteivät opinnot etene, Paula selittää.

– Lisäksi tuemme toiminnassamme tosi mielellämme omille harrastuksilleen omistautuneita nuoria eri tavoin – kutsumme sitä tähtipölyksi, joka kannustaa entisestään, Paula lisää.

”Jokainen ansaitsee sankarinsa”, kuuluu Asenne ry: slogan. Asenne ry toimii sankarina monille, sillä reilussa kahdessa vuodessa yhdistys on auttanut noin 1500 ihmistä pääasiassa Kanta-Hämeen alueella. Asenne ry:lle itselleen sankareita tänä jouluna olivat Hämeenmaan Osuuskaupan työntekijät.

– Haluamme lämpimästi kiittää Hämeenmaan henkilöstöä siitä, että he valitsivat meidät lahjotuksen saajaksi. Lahjoitus tulee todella tarpeeseen ja tuntuu tosi hyvältä, että hämeenmaalaiset näkevät työmme yhteiskuntavastuullisen merkityksen, Paula kiittelee.

– Meille on tosi tärkeää, että Hämeenmaalla henkilöstö pääsee aidosti vaikuttamaan asioihin. Joululahjoituskohteen ilmiantaminen ja valitseminen on hieno esimerkki siitä. Kiitos hyvästä valinnasta kaikille osallistuneille, Osuuskauppa Hämeenmaan henkilöstöjohtaja Sanna Virtainlahti lisää.

Kuvassa Asenne ry:n Paula Vigilant ja Forssan Prisman palvelupäällikkö Mira Nurmi.

Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkin saa:

Jouni Viljanen

talousjohtaja, Konttori

Suomen Valkoisen Ruusun ansioristin saa:

Sanna Huovi

ryhmäpäällikkö, Konttori

Suomen Valkoisen Ruusun I luokan mitalin kultaristein saa:

Päivikki Pulkkinen

myymäläpäällikkö, Sale Vierumäki

Suomen Valkoisen Ruusun I luokan mitalin saa:

Inga Huvinen

tuoteryhmävastaava, S-market Hennala

Riitta Lehtinen

toimipistesihteeri, Nelipyörä Hyvinkää

Suomen Valkoisen Ruusun mitalin saavat:

Anne Lindqvist

myyjä, Sokos

Petri Rajala

myyjä, Prisma Riihimäki

Katri-Elina Rantala

liikennemyymälätyöntekijä, ABC Renkomäki

Kirsi Ruoho

myyjä, S-market Heinoska

Marja Tuominen

myyjä, S-market Padasjoki

Bar Kohde on Osuuskauppa Hämeenmaan uusi juomaravintola Lanun aukiolla, Aleksanterinkatu 10:ssä. Uusi tulokas avataan perjantaina 26.11. entisen Butcher & Bankerin tilaan, joka on ollut tyhjillään vajaan vuoden.

– Kohde on rento ja popahtava kohtaamispaikka, jonka viimeistelee pirskahteleva huumori. Hauskuus voi olla keskustelua, tuotteista nauttimista, musiikin fiilistelyä, biletystä tai arkisin jopa rauhoittumista katsomaan Lanun aukion ihmisvilinää, luonnehtii Osuuskauppa Hämeenmaan majoitus- ja ravitsemiskaupan vt. toimialajohtaja Minna Kainulainen.

Bar Kohde on paitsi rento, myös mielenkiintoinen, hullutteleva ja iloinen juomaravintola, joka tuo trendikkään tuulahduksen keskustan yöelämän tarjontaan. Aikaansa seuraavassa ravintolassa panostetaan raikkaan kokemuksen baaritunnelmaan, ja Kohde tuokin erityistä nostetta kaupungin iltameininkiin.

Hämeenmaan pub– ja a’ la carte -ravintoloiden ryhmäpäällikkö Jorma Tykän mukaan Kohteessa valloitetaan asiakkaat huumorimielellä ja pienellä pilkkeellä silmäkulmassa.

– Meidän henkilökuntamme koostuu ammattilaisista, jotka eivät pönötä. Asiakkaat pääsevät nauttimaan taatusti ainutlaatuisesta tunnelmasta. Seurallinen ja humoristinen äänensävymme välittyy tavastamme olla asiakkaidemme kanssa, saamme asiakkaamme jopa hulluttelemaan. Aivan kuin vieraat tulisi kotiimme. Kotoisuudesta kertoo myös se, että henkilökuntamme käyttää omia vaatteitaan – näin persoona saa näkyä entistä enemmän.

Kuulutko sinä Kohderyhmään?

Minna Kainulainen kertoo, että Kohteessa tavataan niin tutut kuin uudetkin tuttavuudet.

– Tämän tulisi olla se paikka, minne tullaan näyttäytymään kaupungilla – niin treffaamaan kuin juhlimaankin. Bar Kohde on juomaravintola keskellä kaikkea, jossa seurustelu nousee hyvän fiiliksen nostajaksi ja aika menee huomaamatta. Kohteeseen voi pistäytyä pikaisesti tai villiintyä pidemmäksi aikaa.

Paikkaa voisi kuvata ilmeeltään kekseliääksi ja humoristiseksi.

– Sisustus kertoo kekseliäisyydestä ja siinä haluamme seurata aikaamme, kuten tuotteissa ja musiikissakin. Rento ja illalla jo bileisiinkin sopiva popmusiikki saa iloisen porinan nousemaan korkeammaksi ja tanssijalkakin alkaa jo naputtamaan veikeässä ympäristössä, kuvailee Tykkä.

Juomaravintolan uuden ilmeen takana on Jaana Ekman, jonka kädenjälki näkyi aiemmin Butcher & Bankerissa.

– Kohde on täynnä iloisia ja hauskoja yksityiskohtia. Värikkäät tapetit ja viherkasvivalaisimet täydentävät viihtyisää ja pehmeää kokonaisuutta. Paikka on kaupunkilaisten uusi, värikäs cityolohuone, jossa nautitaan musiikista ja hyvistä juomista, kertoo Ekman.

Bar Kohde täydentää Aleksanterinkadun tarjontaa yöelämässä ja tuo tutun tilan jälleen kaikkien käyttöön.

– Meillä vietetään niin etkot kuin jatkot, sillä aukiolomme ovat pitkät. Meidän slogan onkin ”koskaan ei ole huono päivä, jos pitää vähän hauskaa”, Tykkä lopettaa.

 

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, majoitus- ja ravitsemiskaupan vt. toimialajohtaja Minna Kainulainen, 050 436 3773

Osuuskauppa Hämeenmaa, pub– ja a’ la carte -ravintoloiden ryhmäpäällikkö Jorma Tykkä, 050 520 7971

S-ryhmän ja Osuuskauppa Hämeenmaan tavoitteena on olla oman toimintansa osalta hiilinegatiivinen vuodesta 2025 alkaen. Osana vastuullisuustyötä Osuuskauppa Hämeenmaa ottaa aktiivisesti käyttöön uusiutuvia energiamuotoja sekä tarjoaa vaihtoehtoja asiakkaille hiilijalanjälkensä pienentämiseen. Uudella S-market Jukolan ABC-polttonesteiden jakeluasemalla Hämeenlinnassa asiakkaat voivat tankata ympäristöystävällistä, täysin uusiutuvaa Nero Dieseliä. Samaan aikaan Hämeenmaalla on rakenteilla toimialueellaan sähköautojen ABC-latauspisteitä.

Täysin uusiutuva Nero Diesel tarjoaa erinomaisen ratkaisun oman henkilökohtaisen hiilijalanjäljen pienentämiseen. Jäte – ja tähdepohjaisista raaka-aineista valmistettu diesel vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa yli 90 prosenttia fossiilisen dieselin käyttöön verrattuna. Nero Dieselin myynti aloitettiin Hämeenlinnassa 19.11.2021 uudella ABC-automaattiasemalla S-market Jukolan yhteydessä.

– Nero Diesel on monella tavalla erinomainen tuote. Sen lisäksi, että se vähentää olennaisesti fossiilisia hiilidioksidipäästöjä, sillä on myös paremmat palamisominaisuudet ja erinomaiset kylmäominaisuudet. Uusiutuva Nero Diesel on kemialliselta rakenteeltaan fossiilisen dieselin kaltaista, ja sitä voi tankata kaikkiin dieselautoihin. Nero Diesel onkin odotettu lisä toisen päästöjä vähentävän tuotteen, Eko E85 -korkeaseos-etanolipolttonesteen rinnalle, kertoo ABC-ryhmäpäällikkö Sami Kovanen Hämeenmaalta.

Jukolan palvelut täydentyvät entisestään, kun S-marketin yhteyteen avataan alkuvuodesta kahden autopesuhallin ABC CarWash -autopesupaikka.

ABC-latausverkostoa rakennetaan Hämeenmaan alueella

S-ryhmän tavoitteena on mahdollistaa, että suomalaiset voivat ajaa vastuullisemmin käyttövoimasta riippumatta. S-ryhmän tavoitteena onkin koko maan kattava, noin tuhat latausasemaa käsittävä sähköautojen latausverkosto vuoden 2024 loppuun mennessä.

Asioinnin helppous ja palvelujen saavutettavuus ovat tärkeää, ja siksi Hämeenmaa tuo sähkölatausverkon sinne, missä asiakkaat ovat. Osuuskauppa Hämeenmaa onkin aloittanut ABC-latauspisteiden rakentamisen osana valtakunnallista latausverkostoa.

− Olemme käynnistäneet ABC-latausverkoston rakentamisen Hämeenmaan toimipaikkojen yhteyteen. Ensimmäisessä vaiheessa ABC-suurteholatauspaikat rakentuvat liikennemyymälöiden yhteyteen, ABC Heinolaan ja ABC Forssaan. Vilkkaasti liikennöityihin paikkoihin sijoitamme ensisijaisesti suurteholatauspisteitä, sillä täyssähköautojen määrän lisääntyessä myös asiakkaiden odotukset sujuvasta ja nopeasta lataamisesta kasvavat, toteaa Sami Kovanen.

Hämeenmaan alueen ABC-latausverkoston ensimmäiset ABC-latauspisteet on otettu käyttöön viime viikolla.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, ABC-ryhmäpäällikkö Sami Kovanen, 050 344 1462

Uudistunut myymälä tarjoaa miellyttävän asiointikokemuksen ja on helposti saavutettavissa niin jalkaisin, julkisilla kulkuvälineillä kuin omalla autollakin. Laajojen ja monipuolisten valikoimien ansiosta S-market Mascotista saa kaiken tarvittavan arkeen.

 – Myymälässä on nopea tehdä pienet ja isommatkin ostokset. Laajoista valikoimista saa helposti ja nopeasti vaikkapa eväät mukaan työpaikalle tai kouluun, ryhmäpäällikkö Ville Kivinen sanoo.

Myymälä sai uudistuksen myötä esimerkiksi yhä kattavamman paistopistevalikoiman sekä yhä monipuolisemmat take away- ja juomatuotevalikoimat.

Valikoimia on kasvatettu asiakkaita kuunnellen. S-marketeissa on voinut aina esittää tuotetoiveita myymälässä. Nyt, uuden verkossa toimivan Sinuntoive-palvelun ansiosta, toiveiden esittäminen on entistä helpompaa.

 – Meille tulee päivittäin tuotetoiveita Sinuntoiveen kautta. Niitä esitetään selvästi kausiluontoisesti, esimerkiksi kesällä toivottiin paljon juomia ja jäätelöitä. Pääsääntöisesti toteutamme kaikki toiveet, jos vain hyllytila antaa myöden, kertoo marketpäällikkö Suvi Virtanen.

Palvelukassojen lisäksi S-market Mascotissa on kuusi pikakassaa sujuvoittamassa asiointia. Täysin uutena palveluna myymälä sai alkukesällä Postin pakettiautomaatin. Uuden Mehustamon pirteistä vitamiinipommeista asiakkaat ovat puolestaan saaneet nauttia kesästä alkaen.

 Suvi Virtanen iloitsee uudistetun myymälän raikkaasta ilmeestä.

– Tänne tuli paljon konkreettista ja näkyvää. Myös työntekijät ovat omien sanojensa mukaan ”ihan täpinöissään” ja kokevat, että uudistettu myymälä sopii loistavasti Lahden ytimeen, Suvi mainitsee.

– Saimme tänne sellaisenkin spesiaalin kuin myymälän seinälle laitettavan kaupunkisiluetin. Se korostaa keskeistä sijaintiamme – aivan kuten toivoimme, hän lisää.

Myös asiakkaat ovat antaneet positiivista palautetta uudistetusta keskustakaupasta.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, ryhmäpäällikkö Ville Kivinen, 050 373 9887

Kasvanut Nelipyörä-ketju oli nyt ensimmäistä kertaa mukana Auto Bild Suomen valtakunnallisessa tutkimuksessa. Uusien autojen jälleenmyyjäketjuista Nelipyörä saavutti parhaan kokonaistuloksen 12 saman kategorian ketjun vertailussa.

Nelipyörän myyjät onnistuivat hienosti palvelun kaikilla eri osa-alueilla. Nelipyörä oli muita ketjuja parempi sekä asiakaspalvelussa kokonaisuutena että autolta vaadittavien ominaisuuksien kartoittamisessa.

– Kiitollisina ja yllättyneinä otamme tunnustuksen vastaan. Meillä on monta automerkkiä, ja joka automerkillä on omanlaisensa mallit ja kriteerit asiakaspalveluun. Olemme kouluttaneet myyjiämme eri konsepteihin. Tietenkin Nelipyörällä on myös talon omat periaatteet, kuten asiakkaan huomioiminen kaikissa tilanteissa ja asiakastiedusteluihin vastaaminen mahdollisimman nopeasti, Nelipyörän toimitusjohtaja Jari Anttila sanoo.

Ostotutkimuksen mukaan Nelipyörän suoritus oli tasaisen vahva, eikä se jäänyt millään osa-alueella keskivertoa heikommaksi. Kaikilla ketjuilla on kuitenkin luonnollisesti omat kehityskohteensa. Nelipyörällä ne ovat sähköinen asiakaspalvelu ja auton myyntiesittely.

Näin tutkimus tehtiin

Tutkimus toteutettiin aitoja palvelutilanteita arvioimalla. Koulutetut testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä tavalliseen tapaan asiakaspalvelua havainnoiden, ja asioinnin jälkeen testaajien arviot purettiin mitattavaan muotoon.

Jokaiselle automerkille ja käytettyjen autojen ketjulle tehtiin 20 testikäyntiä, yhteensä 400 käyntiä. Käyntejä tehtiin koko Suomen alueella vuoden 2021 helmi-kesäkuussa.

Palvelu Plus Oy:n toteuttamassa tutkimuksessa oli mukana kahdeksan myydyimmän automerkin jälleenmyyjät ja viiden myymälämäärältään suurimman käytettyjen autojen myyntiketjut.

Osuuskauppa Hämeenmaan Kannustajat-ohjelma jakaa vuosittain 60 000 euroa tukea kanta- ja päijäthämäläisille seuroille, harrastusyhdistyksille, kulttuuritoimijoille sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Sponsorointiohjelman avulla tuetaan lasten ja nuorten harrastamista sekä hyvinvointia edistävää toimintaa. Viime kevään Kannustajat-äänestyksessä eniten ääniä sai Lahden ensi- ja turvakoti ry, joka järjestää saamansa tukisumman avulla mm. taide- ja tunnetyöpajatoimintaa nuorille.

Taide- ja tunnetyöpajassa nuoret saavat mahdollisuuden käsitellä taiteen ja luovan ilmaisun kautta esimerkiksi turvallisuusteemaa sekä minäkuvaa ja sen muodostumista.

– Luovan ilmaisun kautta nuorten on usein helpompi käsitellä niitä teemoja, joita heidän on muuten vaikea sanoittaa, toteaa Susanna Tinnilä Lahden ensi- ja turvakodista.

Mieskaveritoiminnan ohjaajana työskentelevän Susannan mukaan nuorten työpajatoiminta on tarkoitus käynnistää tulevana syksynä ja toteuttaa jatkossa 1–2 kertaa vuodessa.

– Aloitamme toiminnan pienehkön ryhmän kanssa. Tavoitteena on luoda toimiva konsepti, joka voidaan monistaa pysyväksi osaksi Lahden ensi- ja turvakodin toimintaa, Susanna kertoo.

Lahtelaisyhdistys sai Osuuskauppa Hämeenmaalta yhteensä 3 000 euroa Kannustajat-tukea.

– Panostuksemme lasten ja nuorten toimintaan yhteistyössä asiakasomistajiemme kanssa vaikuttaa konkreettisesti alueemme hyvinvoinnin edistämiseen. Lahden ensi- ja turvakodin nuorille suunnatulla toiminnalla on erittäin tärkeä yhteiskunnallinen merkitys, Hämeenmaan asiakkuusjohtaja Jaana Järvenselkä toteaa.

 

Taide- ja tunneilmaisu osaksi yhdistystoiminnan arkea

Ensi- ja turvakodin edustajat esittelivät keväällä ideansa nuorten taide- ja tunnetyöpajasta Lahden visuaalisten taiteiden museo Malvan museopedagogille.

– Saamme työpajatoimintamme tueksi paikallisen taidealan ihmisen. Uskon, että tämänkaltainen toiminta on sellaista, joka sekä motivoi nuoria ja on heille hyödyksi, Susanna Tinnilä iloitsee.

Taide- ja tunneilmaisun ajatusta on tarkoitus laajentaa kattamaan myöhemmin myös muuta Lahden ensi- ja turvakodin toimintaa.

Paikallisille lapsiperheille yhdistys järjestää Lahden Perhetuvalla matalan kynnyksen toimintaa ja luo samalla mahdollisuuksia vertaistukeen sekä avoimiin kohtaamisiin.

– Olemme suunnitelleet Perhetuvalle muun muassa vauvoille värikylpyjä sekä muskari- tyyppistä toimintaa taaperoikäisille mainitsee Susanna.

Lahden ensi- ja turvakodin toiminnan piirissä on useita vaativan vauvatyön yksiköitä, joihin suunnitteilla on perheiden taidevalokuvausta, vauvatanssia sekä luonnonvärimaalausta.

– Tarkoituksena on, että taide- ja tunneilmaisu näkyisi kaikissa työmuodoissamme tulevan syksyn aikana, Susanna hymyilee.

 

Lisätietoja:

Osuuskauppa Hämeenmaa, asiakkuusjohtaja Jaana Järvenselkä, 050 542 3811

Lahden ensi- ja turvakoti ry, mieskaveritoiminnan ohjaaja ja vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Susanna Tinnilä, 044 5000 604