Lahden Sokoksen ensimmäinen kerros kokee mittavan uudistuksen kevään aikana, kun kauneuden osasto uudistetaan täysin. Uudistunut kauneuden osasto tulee palvelemaan asiakkaita entistä paremmin, kun jatkossa tuotteet ovat esillä kategorioittain. Uudistus alkaa viikolla 11 ja valmista on viimeistään 13.5. Sokos Lahti palvelee asiakkaitaan koko uudistuksen ajan normaalisti.

– Haluamme panostaa helppoon asiointiin meillä, tästä syystä näkyvin uudistus tulee olemaan kategoriatasoisiin esillepanoihin siirtyminen, jossa värikosmetiikka, eli meikit, ja ihonhoitotuotteet tulevat olemaan omilla alueillaan, Osuuskauppa Hämeenmaan tavaratalokaupan toimialajohtaja Saija Vuorinen kertoo.

Asiakkaille uudistunut Sokos näyttäytyy selkeämpinä esillepanoina ja uutena ilmeenä.

– Asiakkaamme tulevat ostamaan tiettyjä tuotteita, eikä niinkään tiettyä brändiä, joten tuleva muutos vastaa tähän erittäin hyvin, Vuorinen hehkuttaa.

Parempaa palvelua kaikenikäisille asiakkaille

Tavarataloissa kaikki uudistukset toteutetaan asiakaskokemuksen parantamiseksi. Uudistuksessa ykköskerrokseen tuodaan muun muassa itsepalvelukassat palvelukassojen yhteyteen asiointia helpottamaan.

– Uudistuksessa myös asiakkaille tarjoamamme kauneuden STUDIO-palvelut, esimerkiksi meikkauspalvelut, tulevat saamaan oman pisteen keskeiselle paikalle värikosmetiikan alueelle. Parannamme myös myymälän ja sokos.fi-verkkokaupan yhteistyötä tuomalla myymälään kosketuksella toimivan verkkokauppanäytön, josta asiakas voi selata myymälävalikoimaa täydentävää sokos.fi-valikoimaa, Vuorinen paljastaa uudistuksesta.

Uudistuneen Sokoksen kauneuden osaston avajaisia juhlitaan kesäkuun puolelle asti, jolloin Sokos Lahti täyttää 68 vuotta!

Seuraa Sokos Lahden uudistusta somekanavissamme. Tutustuthan myös Sokoksen verkkokauppaan osoitteessa www.sokos.fi.

Sokos Lahti Facebookissa

Sokos Lahti Instagramissa

 

Lisätietoja

Saija Vuorinen, toimialajohtaja, tavaratalokauppa, puh. 050 538 4738

Ensimmäinen Lähitoimittaja-tapaaminen järjestetään Hämeenlinnan Original Sokos Hotel Vaakunassa (Possentie 7, 13200 Hämeenlinna) keskiviikkona 3.4. klo 11–16.30.

Jälkimmäinen tilaisuus järjestetään Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneella (Aleksanterinkatu 14, 15110 Lahti) torstaina 4.4. klo 11–16.30.

Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä

Tilaisuudet ovat osallistujille maksuttomia. Kumpaankin päivään mahtuu mukaan 50 henkilöä, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Voit ilmoittautua mukaan 24.3. asti, elleivät paikat ehdi sitä ennen täyttyä. Huomaathan, että tilaisuudet ovat samansisältöiset, eli jos Hämeenlinnan/Lahden tilaisuuden paikat ovat jo ehtineet mennä, voit vielä kokeilla, onko toiseen Lähitoimittaja-tapaamiseen paikkoja jäljellä.

Tavoitteena luoda uutta ja vahvistaa nykyistä yhteistyötä

Tarjoamme osallistujille päivän ohjelman, lounaan ja kahvit. Tilaisuudet on tarkoitettu Hämeenmaan marketien kanssa tehtävästä yhteistyöstä kiinnostuneille tai sitä jo tekeville lähiruokayrittäjille Kanta- ja Päijät-Hämeestä tai lähialueelta.

Lähitoimittaja-tapaamisten tarkoituksena on luoda uutta ja vahvistaa nykyistä yhteistyötä sekä mahdollistaa verkostoituminen.

Hämeenmaan alueellista hankintaa tekevä tiimi osallistuu tapaamiseen ja vaihtaa mielellään ajatuksia yhteistyön kehittämisestä.

Tilaisuuden ohjelma ja aikataulu

11.00 Lounas

12.00 Ajankohtaisia osuuskauppakuulumisia, toimitusjohtaja Olli Vormisto, Osuuskauppa Hämeenmaa

12.30 Lähitoimittajan puheenvuoro, yrittäjä Teppo ”Tepi” Ylä-Hemmilä, Viipurilainen Kotileipomo

13.00 MTK Hämeen tervehdys, jäsenpalvelukehittäjä Outi Kyöstilä

13.20 LAB Food Pilot Plant – kasvipohjaisten tuotteiden kehityspalvelut, TKI-asiantuntija Pasi Raja, LAB University of Applied Sciences

-tauko –

14.00 Käykö vastuullisuus kaupaksi? – Vastuullisuuden merkitys ruoan arvoketjussa kaupan näkökulmasta, vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa, S-ryhmä

14.30 Ajankohtaista ruoan kulutustrendeistä ja lähituotteen polku osuuskaupan valikoimaan, valikoima- ja vastuullisuuspäällikkö Niina Toivonen, Osuuskauppa Hämeenmaa

15.10 Miten Hämeenmaa viestii lähituotteista, asiakkuusjohtaja Jaana Järvenselkä, Osuuskauppa Hämeenmaa

15.30 Päivän yhteenveto ja aikaa vapaalle verkostoitumiselle kahvitilaisuuden merkeissä

Tilaisuus päättyy noin klo 16.30.

Emme suinkaan odota, että kesätyöntekijämme olisivat valmiita ammattilaisia. Me hoidamme perehdytyksen eri tehtäviin ja varmistamme, että nuoret saavat onnistuneita kokemuksia työelämästä.

Odotamme kuitenkin nuorilta hakijoilta intoa ja aitoa halua työskennellä asiakaspalvelutehtävissä Hämeenmaalla – ja samalla tietenkin iloista asiakaspalveluilmettä sekä halua oppia uusia asioita ja työelämän pelisääntöjä.

Moni nuori on saanut meiltä ensimmäisen kesätyöpaikkansa. Vaikka aiempaa työkokemusta ei olisi kertynytkään, on jokaisella kesätyöntekijällämme merkittävä rooli asiakkaidemme arjen sujuvuudessa. Sillä, miten teemme työmme, on iso merkitys ilahduttavan ja kaikin puolin sujuvan asiointikokemuksen luomisessa.

Kaksi kesätyömallia

Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun voi suorittaa tietyllä alalla vain kerran. Koululaisella voi siis olla vain yksi tietyn ammatin tutustumisjakso. Jos aiempina kesinä on jo suorittanut kyseisen tutustumisjakson esim. kaupassa, voi mahdollisuuksien mukaan seuraavana kesänä hakea paikkaa liikennemyymälästä, ravintolasta tai kahvilasta, muttei enää kaupasta.

Haluamme myös mahdollistaa kesätyöpaikkoja niille alle 18-vuotiaille nuorille, jotka eivät enää voi hakea Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun. Tarjoammekin jo mahdollisesti aiemmin harjoittelujakson suorittaneille hakijoille mahdollisuuksien mukaan eripituisia kesätyöjaksoja toimipaikoissamme.

Nyt käynnissä oleva kesätyöhaku jatkuu maaliskuun loppuun saakka. Lisätietoa ja hakulinkki löytyvät täältä.

 

Hämeenmaa liikkuu -kampanja rohkaisee osuuskaupan työntekijöitä liikkeelle maalis-toukokuussa. Osuuskaupan 120-vuotisjuhlavuoden innoittamana kampanjassa on käytössä perinteiset pahviset liikuntakortit. Kortin täyttämällä ja palauttamalla Hämeenmaan työntekijä osallistuu sähköjopon arvontaan.

Hämeenmaa liikkuu -kampanjan tavoitteena on saada osuuskaupan henkilöstö liikkumaan matalalla kynnyksellä: 1.3.–15.5. käynnissä oleva kampanja ei aseta tiukkoja rajoituksia sille, miten työntekijän pitää liikkua, jotta voi osallistua.

– Olen todella iloinen siitä, että työnantajamme mahdollistaa tällaisen hyvinvointikampanjan. Liikkumattomuus on työterveysnäkökulmasta ikuisuusteema, ja liikkuminen tuo hyvää vastapainoa työnteolle, työfysioterapeutti Tuomas Aro toteaa.

Liikunta lisää ja vahvistaa tutkitusti hyvinvointia erityisesti fyysisesti kuormittavissa tehtävissä.

– Joskus kuulee sanottavan, että vapaalla ei tarvitse liikkua, kun tekee fyysistä työtä. Haluamme murtaa tätä ajattelua. Tutkimusten ja työhyvinvoinnin ammattilaisten mukaan liikunta tukee hyvinvointia ja parantaa työkuntoa myös fyysisesti kuormittavissa töissä, sanoo henkilöstöjohtaja Minnastina Miettinen.

Hämeenmaa tukee henkilöstönsä liikkumista myös hyvän Epassi-edun avulla. Juhlavuoden kunniaksi työntekijä voi saada jopa kaksi kertaa 120 euroa ja käyttää sen esimerkiksi liikuntaharrastukseen.

Tavoitteena 11 000 tuntia liikuntaa

Monipuoliseen liikkumiseen kannustava kampanja huokuu osuuskaupan 120-vuotisjuhlavuoden perinteistä hehkua.

– Juhlavuoden innoittamina päädyimme perinteiseen liikuntakorttiin puhelinsovelluksen sijaan, HR-asiantuntija Silja Lindroos kertoo.

Hämeenmaalla on 3 300 työntekijää, ja kampanjan tavoitteena on saada kokoon 1 100 palautettua korttia. Aktiivinen liikkuminen kannattaa, sillä liikuntakortin kokonaan täyttäneiden ja palauttaneiden työntekijöiden kesken arvotaan kesäkuussa sähköjopo.

Jos kaikki kortit palautuvat kokonaan täytettynä, tarkoittaa se yhteensä noin 11 000 tuntia liikkumista – muodossa tai toisessa!

Kevään kampanjalle on suunniteltu jatkoa loppuvuodesta. Ajatuksena on, että kehon liikuttamisen lisäksi käännetään katsetta mielen hyvinvointiin.

– Ihminen on kokonaisuus, ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin kuuluu sekä kehon että mielen hyvinvointi. Liikkumalla kerää itselleen myös mielen voimavaroja, Minnastina Miettinen sanoo.

Vuonna 2023 uusien autojen myynnin vahva kasvu Nelipyörässä perustui suuren tilauskannan purkautumiseen – vuonna 2022 tilauksia tehtiin paljon, mutta toimitusajat olivat pitkiä. Tilauskannan purku siivitti Nelipyörän liikevaihdon +18 % kasvuun, liikevaihdon ollessa noin 137 miljoonaa euroa.

Viime vuonna uusien autojen myynti kasvoi +23 % ja käytettyjen henkilöautojen myynti kasvoi noin +16,7 %.

– Huomattavin muutos viime vuonna edelliseen oli, että uusien autojen toimitusajat lyhenivät huomattavasti. Autoteollisuus näyttää piristymisen merkkejä, Nelipyörä Oy:n toimitusjohtaja Johan Lillbroända kertoo.

Lyhentyneet toimitusajat ja hinnat vaikuttavat uusien autojen kysyntään – huoltojen määrä kasvussa

Vuoden 2024 alusta laskien uusien autojen kysyntä on heikentynyt edellisvuoteen verrattuna, mutta vaihtoautojen kysyntä ja myynti ovat vilkastuneet huomattavasti.

Suomen autokannan ikä on EU:n keskitason alapuolella ja vanhentuu entisestään. Autokanta on vanhentunut Kanta- ja Päijät-Hämeessä 10–11 % vuoden 2019 jälkeen, ollen noin 13,7–13,9 vuotta vanhaa. Vanhoja autoja huolletaan useammin kuin uusia, mikä näkyy myös Nelipyörässä.

– Suomalaisen autokannan vanhentuessa huoltojen lisäksi varaosa- ja rengaskauppa vilkastuvat, Lillbroända taustoittaa.

Autokannan ikääntyminen tuo myös muita lieveilmiöitä. Vanhat autot ovat turvattomampia ja autoista syntyvät päästöt ovat suuremmat kuin uusilla autoilla, muun muassa vauriokorjausten määrä on kasvussa. Nelipyörän toimitusjohtaja Johan Lillbroändan mielestä autokannan vanhenemiselle tulee Suomessa tehdä jotain.

– Autokannan vanheneminen olisi syytä pysäyttää, johon hyvin toimivia kannusteita voisi olla esimerkiksi romutuspalkkion palauttaminen tai vähänpäästöisten autojen hankintatuet. Molemmat keinot piristäisivät uuden auton hankintaa huomattavasti, mikä olisi niin ympäristöteko kuin myös liikenneturvallisuutta parantava toimenpide, Lillbroända kertoo.

Ladattavien autojen määrä liikenteessä kasvaa jatkuvasti huomattavasti

Suomessa vuonna 2023 yli 50 % uusista rekisteröidyistä autoista oli sähkö- tai hybridiautoja. Ladattavien autojen määrä liikenteessä on viime vuosina kasvanut huomattavasti, ja vuosittain rekisteröidään yhä enemmän nimenomaan täyssähköautoja.

– Sähkö- ja plug-in-hybridiautojen määrän kasvua selittää osaltaan polttoaineiden hintojen kasvu ennätyksellisen korkeiksi. Sähköautoja ostetaan paljon kaupunkialueilla, mutta myös haja-asutusalueella on nähtävissä uusien sähköautojen tilausmäärien kasvu vuosittain, Lillbroända taustoittaa.

Täyssähköautojen osuus kasvoi vuoden 2023 aikana hieman yli kolmannekseen kaikista ensirekisteröidyistä autoista.

Nelipyörän vuosi 2023 lukuina:

 

Lisätietoja

Johan Lillbroända, toimitusjohtaja, Nelipyörä Oy, +358 50 462 9869

johan.lillbroanda@nelipyora.fi

 

Nelipyörä Oy on Osuuskauppa Hämeenmaan ja Kymenseudun Osuuskaupan omistama autokauppojen ketju. Nelipyörä Oy:llä on täyden palvelun autotalot Lahdessa, Hämeenlinnassa, Hyvinkäällä, Kouvolassa ja Kotkassa. Yhtiö myy ja huoltaa Ford-, Toyota-, Skoda-, Kia-, Mitsubishi-, Peugeot-, Nissan- ja Mazda-merkkiset uudet autot sekä kaiken merkkisiä vaihtoautoja. Nelipyörällä on Lahdessa ja Hämeenlinnassa oma katsastusasema sekä kolarikorjaamot kaikilla paikkakunnilla.

 

Perinteiset Salpausselän kisat järjestetään jälleen 1.–3.3.2024. Yli satavuotinen kisainstituutio kokoaa yhteen maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn kansainväliset tähdet kilpailemaan maailmancupin pisteistä. Ja lauantain kruunaa perinteinen ilotulitus!

Tarjoamme asiakasomistajille perjantain aluelipuista –5€ alennuksen. Edun saa käyttöön lippukaupasta koodilla Hameenmaaxsalppuri24

TÄSTÄ LIPPUKAUPPAAN >>

Ostaessa lippua perjantain kohdalla aluelipuissa löytyy Hämeenmaa Aluelippu, kun painaa avaa ja kirjoittaa tuon koodin (Hameenmaaxsalppuri24 ), niin alennetut liput tulevat saataville.

 

Osuuskauppa Hämeenmaan tehtävä on tuottaa etuja ja palveluja omistajilleen.  Olemme viime vuosina investoineet voimakkaasti palveluverkoston rakentamiseen, ja samalla vahvistaneet vakavaraisuuttamme. Nyt olemme maksaneet takavuosien  velkamme pois, ja pystymme tuottamaan alueen asukkaille entistäkin parempia etuja.Laskemmekin jokaisen S-markettimme hintoja. Jopa 1600 tuotteen hinta laskee. Kuudensadan tuotteen hinta laskee yli 10 prosenttia.

Tule tutustumaan edullisempaan hintatasoomme tai vertaa ostoskorisi hintaa S-mobiilissa!

Osuuskauppa Hämeenmaan S-marketit

S-market Ahtiala Alasenkatu 3, 15300 Lahti
S-market Ankkuri Ankkurikatu 1, 15140 Lahti
S-market Forssa Nikkilänkatu 4, 30100 Forssa
S-market Goodman Kaivokatu 7, 13100 Hämeenlinna
S-market Hartola Keskustie 50, 19600 Hartola
S-market Harvialantie Harvialantie 4, 13210 Hämeenlinna
S-market Hauho Hauhontie 16, 14700 Hauho
S-market Heinola Kirkkokatu 13, 18100 Heinola
S-market Heinoska Siltakatu 31, 18100 Heinola
S-market Hennala Helsingintie 126, 15700 Lahti
S-market Hirsimäki Lopentie 22-24, 11100 Riihimäki
S-market Idänpää Laaniitynkatu 2, 13210 Hämeenlinna
S-market Iittala Kotkajärventie 2, 14500 Iittala
S-market Jalkaranta Vuorisenkatu 4, 15950 Lahti
S-market Järvelä Ruukintie 1, 16600 Järvelä
S-market Jokioinen Kenttätie 1, 31600 Jokioinen
S-market Jukola Toukolanraitti 8, 13500 Hämeenlinna
S-market Kiveriö Kiveriönkatu 32, 15200 Lahti
S-market Lammi Mommilantie 1, 16900 Lammi
S-market Loppi Yhdystie 3, 12700 Loppi
S-market Mascot Vapaudenkatu 3, 15110 Lahti
S-market Metsäkangas Petsamonkatu 9, 15830 Lahti
S-market Mukkula Ritaniemenkatu 7-9, 15240 Lahti
S-market Nastola Rakokiventie 19, 15550 Nastola
S-market Oitti Tammitie 5, 12100 Oitti
S-market Orimattila Erkontie 16, 16300 Orimattila
S-market Padasjoki Kauppatie 2, 17500 Padasjoki
S-market Parola Kinnalantie 4, 13720 Parola
S-market Renkomäki Simolanmutka 1, 15680 Lahti
S-market Sokos Lahti Aleksanterinkatu 19-21, 15110 Lahti
S-market Sysmä Särkilahdentie 3, 19700 Sysmä
S-market Tammela Hakkapeliittatie 5, 31300 Tammela
S-market Tervakoski Heimolantie 3, 12400 Tervakoski
S-market Tonttila Heinolan Vanhatie 25, 15170 Lahti
S-market Turenki Harvialantie 5, 14200 Turenki
S-market Tuulos Tuulosentie 1, 14810 Tuulos
S-market Vääksy Koulumestarintie 8, 17200 Vääksy
S-market Villähde Kauppakaari, 15560 Nastola

Ruokahävikin vähentämiseksi Hämeenmaan ravintoloissa on käytössä ResQ-ruokasovellus, jossa tarjoamme ravintoloidemme valmistamaa herkullista jäljelle jäänyttä ruokaa edullisempaan hintaan. Useimmat annokset ovat take away -aterioiksi pakattua lounasruokaa.

– Tilaaminen on superhelppoa ja nopeaa. Ruoka odottaa aina valmiina sitä hakiessa, ja annos on poikkeuksetta ollut maukas ja annoskoko hyvä! Plussaa myös esillepanosta – näyttää ihan ravintola-annokselta, vaikka onkin rasiassa, päijäthämäläinen asiakkaamme Veera kertoo.

Suurin osa annoksista haetaan ensimmäisen tunnin aikana

Viime vuonna ravintoloistamme noudettiin yhteensä 18 873 ResQ-annosta, joista asiakkaidemme suosiossa olivat etenkin Hämeenlinnan Svenni eateryn ja Lahden Coppan annokset. Svenni eaterystä haettiin jopa 95,9 % ilmoitetuista annoksista.

– Sekä Svenni että Amarillo ovat mukana ResQ-palvelussa, ja sitä kautta saamme myytyä lähes 100-prosenttisesti kaiken lounaalta syntyvän hävikin. Tämä on meille erittäin tärkeä palvelu ja myös asiakkaiden keskuudessa saanut suuren suosion. Valtaosa ResQ-palveluun lisätyistä annoksista myydään ensimmäisen tunnin aikana, mikä kuvastaa myös asiakkaidemme aktiivisuutta ruokahävikin vähentämiseen, Svennin ravintolapäällikkö Tero Tila kertoo.

Ruoka pakataan noin 400 gramman annoksiin ja annetaan asiakkaalle paperikassissa mukaan.

Myös Lahden Coppa-ravintolassa ollaan mielissään viime vuoden luvuista, ja kestävän ruokailun toivotaan jatkossakin pysyvän osana asiakkaiden arkea.

– Aina, kun lounaalta jää lounasruokia, laitamme ne ResQ-sovellukseen myyntiin. Ja todella hyvin ihmiset ne sieltä ostavat. ResQ-palvelu on meille tärkeä, mutta toki pyrimme siihen, ettei hävikkiannoksia tulisi, kertoo Lahden Coppa eateryn ravintolapäällikkö Johanna Saarinen.


Top 5 -ravintolamme – eniten pelastettuja ResQ-annoksia 2023:

  1. Svenni eatery, Hämeenlinna
  2. Coppa eatery, Lahti
  3. Amarillo Lahti
  4. Amarillo Hämeenlinna
  5. Ravintolamaailma Prisma Riihimäki

Vastuullisuus näkyy monin tavoin ravintoloissamme

Hämeenmaan ravintoloiden arjessa vastuullisuudesta huolehditaan myös esimerkiksi oikeaoppisella kierrätyksellä, ruuan menekkiä ennustamalla, erityisruokavaliot huomioimalla sekä ruuan tuoreudesta ja laadusta huolehtimalla. Useimpien ravintoloiden valikoimasta löytyy monipuolisesti myös luomutuotteita sekä vegaanisia vaihtoehtoja.

Kaikissa ravintoloissamme voi lisäksi nauttia vastuullisesti ja kestävästi tuotetusta kahvista ja teestä.

Vastuullisuus on tärkeä osa kaikkea toimintaamme. Missiomme on tehdä yhdessä parempi paikka elää – haluammekin jatkuvasti kehittää palvelujamme, tuotteitamme ja tapojamme yhä kestävämmiksi.

 

Lue lisää vastuullisesta ruokailusta:

https://www.raflaamo.fi/fi/uutinen/3175-saasta-resq-club-hameenmaan-ravintoloissa

S-market Sysmän laajennusuudistus on täydessä vauhdissa – valikoima tulee vastaamaan paremmin kaupan vaikutusalueen asiakkaiden toiveisiin. Uudistuksessa hyödynnetään asiakasdataa, jotta sekä vakituisten asiakkaiden ja kesäasukkaiden ostokokemus paranee entisestään ja hyllyistä löytyy juuri niitä tuotteita, joita halutaan ja tarvitaan.

Osuuskauppa Hämeenmaa investoi merkittävästi S-market Sysmän uudistukseen ja yksi näkyvimmistä muutoksista tuleekin olemaan täysin uusi Ruokatori.

– Ruokatoria on toivottu myymäläämme pitkään. Nyt uudistus antoi meille mahdollisuuden rakentaa sellainen. Jotenkin vain onnistuimme löytämään sille vielä tilaa laajenevista valikoimista huolimatta, kertoo Osuuskauppa Hämeenmaan ryhmäpäällikkö Erja Kaila.

Samalla Osuuskauppa Hämeenmaa jatkaa marketiensa uudistusta energiatehokkaimmiksi, kun Sysmässäkin uusitaan kylmäkalusteet nykyaikaisiksi. Hämeenmaan useissa toimipaikoissa on toteutettu merkittäviä energiatehokkuusremontteja viime aikoina.

Myymälä siirtyy nykyaikaan sisältä ja ulkoa

S-market Sysmän uudistus näkyy asiakkaille niin kaupassa sisällä kuin ulkopuolella. Muutokset tuntuvat hyviltä myös henkilökunnalle – konkreettisesti.

– Me saamme kauppaan uudet kassapöydät sekä myös pikakassa-alue uudistetaan. Uudet kassapöydät ovat ergonomisemmat työskennellä ja portit pikakassa-alueella helpottavat muun kassatyön ohella tehtävää valvontaa, Kaila hehkuttaa.

Sisällä tapahtuu paljon muutakin – maaliskuussa asiakkaat pääsevät ostoksille uudistuneeseen miljööseen, jossa uudet kalusteet eri osastoilla sekä uudet korit ja kärryt viimeistelevät modernin kaupan silauksen kaikille.

– Olemme iloisia, että pystymme remontin myötä vahvistamaan tarjoamaamme entisestään ja sitä kautta parantamaan myös asiakaskokemusta Sysmässä. Asiakkaitamme haluamme jo tässä vaiheessa kiittää kärsivällisyydestä uudistuksen aikana, Kaila kiittelee.

S-market Sysmän yhteyteen rakennetaan myös uusi Kesäpiha, joka tulee palvelemaan asiakkaita keväästä syksyyn, aina istutuskauden alusta alkaen.

Uudistus vaikuttaa myös työtyytyväisyyteen – uutta kauppaa odotetaan henkilöstössä suurella innolla

S-market Sysmän marketpäällikkö Marjukka Heinonen haastatteli henkilökuntaansa uudistuksen alla, ja vastauksista huokuu innostus.

– Sittenhän me olemme uudessa kaupassa! myymälähenkilökuntaan kuuluva Virpi kertoo.

Uudistuksesta aiheutuneista erikoisjärjestelyistä huolimatta kaupassa asiointi on sujunut henkilökunnan mielestä jopa hämmästyttävän hyvin ilman suurempia hämminkiä. Asiointi S-marketissa pyritään pitämään asiakkaalle niin sujuvana kuin mahdollista koko remontin ajan.

– Olemme rauhoitelleet uudistuksen alla itseämme ja asiakkaitamme siitä, kuinka pian meille kaikille koittaa uusi hieno kauppa, jossa on uusi tuotevalikoima ja jossa asioiminen on selkeää ja sujuvaa, myymälässä työskentelevä Eeva kertoo.

Ruokatorivastaava Anni odottaa innolla, että hän pääsee tarjoamaan asiakkaille sesongin herkkuja uudella Ruokatorilla.

– Ruokatorilta asiakas löytää vaihtoehtoja lounaalle tai perheen arkiruokailuun, hän huikkaa.

Työergonomiasta ei nykypäivänä voi tinkiä ja nämä seikat ovatkin otettu hyvin huomioon uudistusta suunnitellessa. Maaliskuun loppupuolella uusi, toimivampi työarki koittaa.

– Uudistuksen yhteydessä olemme kiinnittäneet enemmän huomiota työergonomiaan ja toimivuuteen kassatyöskentelyssä. Uudistamme myös henkilökunnan taustatiloja, joista pyritään saamaan mahdollisimman toimivat sekä viihtyisät, marketpäällikkö Marjukka kertoo.

Uudistunut S-market Sysmä avataan 21.3.2024 ja sitä seuraavana viikonloppuna kaupassa on luvassa asiakkaille avajaistarjouksia sekä arvontoja sosiaalisen median kanavissa, joita kannattaa myös seurata, sillä uudistuksen aikana ajankohtaisimmat uutiset löytää sieltä. Kesäaukioloajat alkavat 7.5., jolloin S-market Sysmä on avoinna syyskuun alkuun asti maanantaista lauantaihin kello 22 asti.

 

Lisätietoja

Marjukka Heinonen, marketpäällikkö, S-market Sysmä
041 732 4817
marjukka.heinonen@sok.fi

Osuuskauppa Hämeenmaa tukee jälleen Kannustajat-ohjelmansa kautta 60 000 eurolla lasten ja nuorten harrastustoimintaa Kanta- ja Päijät-Hämeessä. Lasten ja nuorten toimintaa kannustavat ensivaiheessa Hämeenmaan asiakasomistajat ja sittemmin myös osuuskauppa sekä alueelliset seura-, yhdistys- ja järjestötoimijat.

Ilmoittautuminen Kannustajat-ohjelmaan järjestetään kerran vuodessa, tänä vuonna 1.–29.2.2024. Mukaan voivat ilmoittautua alueen lasten ja nuorten harrastustoiminnan sekä hyvinvointia edistävän toiminnan parissa työtä tekevät seurat, harrastusyhdistykset, kulttuuritoimijat sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöt.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus Kannustajat-ohjelmaan viimeistään 29.2.2024 sähköpostitse osoitteeseen: sponsorointi.hameenmaa@sok.fi. Kerrothan sähköpostissa edustamasi paikallisen toimijan toiminnasta.

Tästä linkistä Kannustajat-äänestyksessä olevat toimijat voivat ladata kuvia, joilla voi mainostaa äänestyksessä mukana oloa esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa.

Ilmoita, äänestä, ole mukana toiminnassa – kannustamisen keinot ovat monet!

Kannustajat-ohjelma ei ole uusi, mutta ehkä on syytä avata sitä hieman lisää. Kuka tai ketkä voivat kannustaa ja millä tavoin, entä keitä kannustetaan?

Ohjelman äänestysvaiheeseen pääsevät kaikki hakukriteerit täyttävät alueelliset toimijat. Kannustajat-tuen jakautumisesta puolestaan päättävät Hämeenmaan asiakasomistajat.

– Haluamme edistää yhdessä asiakasomistajiemme kanssa alueellista hyvinvointia, asiakkuusjohtaja Jaana Järvenselkä sanoo.

Kannustajat-ohjelmaan ilmoittautuneista toimijoista voi jokainen Hämeenmaan asiakasomistaja äänestää omaa suosikkiaan sähköpostitse saapuvan äänestyslinkin kautta.

Ohjelmassa on mukana paikallisia kanta- ja päijäthämäläisiä seuroja, yhdistyksiä, kulttuuritoimijoita sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöjä, joilla on lapsille ja nuorille kohdennettua toimintaa.

Maksimituki 3 000 euroa

Äänestysajan päätyttyä 60 000 euron tukipotti jaetaan 40:lle eniten ääniä saaneelle toimijalle. Alueellisuutta tarkastellaan suhteessa osuuskaupan asiakasomistajamäärään: tuettavista yhteisöistä 22 on Päijät-Hämeestä, 18 Kanta-Hämeestä. Suurin tukisumma on 3 000 euroa ja pienin 300 euroa. Jaettavan tuen määrä on suhteessa toimijan saamaan äänimäärään.

Viime vuonna Hämeenmaan asiakasomistajat antoivat Kannustajat-äänestyksessä upeat yli 16 000 ääntä.

– Suuri äänimäärä kertoo asiakasomistajiemme aidosta auttamisen halusta sekä Kannustajat-ohjelman merkityksellisyydestä Kanta- ja Päijät-Hämeessä, toteaa Järvenselkä.

Viime vuonna maksimituen eli 3 000 euroa saivat Päijät-Hämeessä Lahden ensi- ja turvakoti ry ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lahden yhdistys ry sekä Kanta-Hämeessä Kanta-Hämeen perhetyö ry.

Ilmoittautuminen Hämeenmaan vuoden 2024 Kannustajat-ohjelmaan on käynnissä 1.–29.2.2024. Vapaamuotoiset ilmoittautumiset lähetetään sähköpostitse osoitteeseen: sponsorointi.hameenmaa@sok.fi. Kerrothan sähköpostissa edustamasi alueellisen toimijan toiminnasta.

Lisätietoja:
Jaana Järvenselkä, asiakkuusjohtaja, 050 542 3811