Kuluttajat valitsivat – Sokos Hotels on jälleen Suomen luotetuin hotelliketju


22.01.2020

Suomalainen kuluttaja suosittelee mielellään suomalaista hotelliketjua.

Sokos Hotels on valittu Reader’s Digestin Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi hotelliketjuksi sen saatua lähes puolet (47 %) kategorian maininnoista. Voitto oli Sokos Hotels -ketjulle jo yhdeksäs kerta. 
 
Erityisen suurta luottamus Sokos Hotelleihin on yli 50-vuotiaiden vastaajien joukossa. Heistä 54 prosenttia nimesi ketjun eniten luottamakseen. 
 
”Olemme ylpeitä tästä suomalaisten kuluttajien meille osoittamasta luottamuksesta”, iloitsee Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie. ”Sokos Hotels on ollut osa suomalaista hotellielämää jo 45 vuoden ajan. Työllistämme paitsi 1300 omaa työntekijää, tarjoamme merkittävän määrän työtä paikallisille toimijoille eri Sokos Hotels -paikkakunnilla. Ravintoloissa kotimaisen ruoan osuutta kasvatetaan koko ajan ja materiaalihankinnoissa suosimme kotimaisia toimittajia. Uskon, että kotimaisuus on suomalaiselle kuluttajalle myös laadun ja luottamuksen merkki.”
 
Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä tuotekategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Lisäksi kysyttiin onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas/onko käyttänyt viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana ja voisiko suositella sitä muille.
 
Sokos Hotelleihin luottavista vastaajista 81 prosenttia valitsisi sen vähintään melko todennäköisesti, mikäli olisi nyt valitsemassa hotellia. Tämä oli kategorian korkein tulos.
 
 
Lisätietoja:
Outi Vitie, markkinointijohtaja, Sokos Hotels, puh. 050 66 287, outi.vitie@sok.fi
 
Lue Sokos Hotellien vastuullisuusteoista täältä »
 
 
Luotetuin merkki -tutkimus
Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen nyt 20. kerran. Yhteistyökumppanina oli brittiläinen Wyman Dillon -tutkimustoimisto. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä ja vastaajia oli 2 124. Otos poimittiin Valittujen Palojen asiakasrekisteristä. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi.
 
Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit kaikkiaan 45 eri tuoteryhmässä. 
 
Lisätietoja tutkimuksesta ja sen tuloksista antaa tutkimuspäällikkö Tiina Suomela,