Kasvanut Nelipyörä-ketju oli nyt ensimmäistä kertaa mukana Auto Bild Suomen valtakunnallisessa tutkimuksessa. Uusien autojen jälleenmyyjäketjuista Nelipyörä saavutti parhaan kokonaistuloksen 12 saman kategorian ketjun vertailussa.
Nelipyörän myyjät onnistuivat hienosti palvelun kaikilla eri osa-alueilla. Nelipyörä oli muita ketjuja parempi sekä asiakaspalvelussa kokonaisuutena että autolta vaadittavien ominaisuuksien kartoittamisessa.
– Kiitollisina ja yllättyneinä otamme tunnustuksen vastaan. Meillä on monta automerkkiä, ja joka automerkillä on omanlaisensa mallit ja kriteerit asiakaspalveluun. Olemme kouluttaneet myyjiämme eri konsepteihin. Tietenkin Nelipyörällä on myös talon omat periaatteet, kuten asiakkaan huomioiminen kaikissa tilanteissa ja asiakastiedusteluihin vastaaminen mahdollisimman nopeasti, Nelipyörän toimitusjohtaja Jari Anttila sanoo.
Ostotutkimuksen mukaan Nelipyörän suoritus oli tasaisen vahva, eikä se jäänyt millään osa-alueella keskivertoa heikommaksi. Kaikilla ketjuilla on kuitenkin luonnollisesti omat kehityskohteensa. Nelipyörällä ne ovat sähköinen asiakaspalvelu ja auton myyntiesittely.
Näin tutkimus tehtiin
Tutkimus toteutettiin aitoja palvelutilanteita arvioimalla. Koulutetut testiasiakkaat asioivat autoliikkeissä tavalliseen tapaan asiakaspalvelua havainnoiden, ja asioinnin jälkeen testaajien arviot purettiin mitattavaan muotoon.
Jokaiselle automerkille ja käytettyjen autojen ketjulle tehtiin 20 testikäyntiä, yhteensä 400 käyntiä. Käyntejä tehtiin koko Suomen alueella vuoden 2021 helmi-kesäkuussa.
Palvelu Plus Oy:n toteuttamassa tutkimuksessa oli mukana kahdeksan myydyimmän automerkin jälleenmyyjät ja viiden myymälämäärältään suurimman käytettyjen autojen myyntiketjut.