Keksitkö sinä ruokakauppojen seuraavan hittituotteen? Hae mukaan Suomalaiseen Menestysreseptiin!


Suomalainen Menestysresepti on kilpailu, jossa etsitään uusia, yllättäviä ja kunnianhimoisia ruokainnovaatioita S-ryhmän kauppojen hyllyille, nyt jo neljättä kertaa.

11.01.2022

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.

Haku on auki 10.1.-10.2.2022 osoitteessa mtv.fi/haemukaan. Kilpailua tullaan seuraamaan MTV-kanavalla ensi talvena.

– Suomalainen menestysresepti on vakiinnuttanut paikkansa kotimaisten ruoka-alan pienten ja keskisuurten yritysten kiihdytyskaistana ruokakauppojen hyllyille ympäri Suomen. Voittaja saa merkittävää lanseeraustukea meiltä S-ryhmästä ja ilolla joka vuosi seuraamme sitä, miten kisaan osallistuneet yritykset kasvavat ja pystyvät rekrytoimaan lisätyövoimaa hittituotteiden suosion myötä. Suomessa riittää innovaatioita ja huikeita raaka-aineita, iloitsee S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Kilpailun tarkoitus on auttaa yrityksiä viimeistelemään ideansa kuluttajille houkuttelevaksi, kauppaan myyntivalmiiksi tuotteeksi. Tässä onnistuivat kuluneena vuonna voittaja Falleron lisäksi erinomaisesti ChiaGood-välipalan sekä Komeron Ateriakipon kehittäjät. Kaikki kolme olivat myynneiltään poikkeuksellisia uutuustuotteita S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku). Myös muut finalistit kaurapasta Kaurakas, lahnaleikkele Leikkala ja Bean better -härkäpapupalat pääsivät S-ryhmän valikoimiin.  Kisasta voivat siis hyötyä muutkin kuin voittaja. Kaikki finalistit saivat myös merkittävää tuotekehitysapua kilpailun aikana S-ryhmän ja Foodwestin asiantuntijoilta sekä tuomaristolta.

– Haluamme tänä vuonna antaa kilpailijoille hieman enemmän aikaa viimeistellä tuotteitaan erityisesti varmistaaksemme, että uusien tuotteiden tuotanto saadaan riittämään menestysreseptituotteiden suureen kysyntään. Siksi Suomalaista menestysreseptiä ei nähdä televisiossa vielä kesällä vaan ensi talvena. Haemmekin siis jo vuoden 2023 menestysreseptiä, paljastaa Päällysaho.

Kilpailuun voivat osallistua liikevaihdoltaan alle 50 miljoonan euron kotimaiset riippumattomat yritykset. Tuomaristossa nähdään viime vuoden tapaan kokki ja ruoka-alan yrittäjä Jyrki Sukula, Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Lisätietoja kilpailusta ja aiemmista kausista on koottu sivulle yhteishyva.fi/menestysresepti

Lisätietoja:

Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi

#menestysresepti